Bliv medlem

Hvis du får problemer på din arbejdsplads, og du er medlem af en af vores Landssammenslutninger, skal du hurtigst muligt tage kontakt til dem, da de kan hjælpe i den situation. Hvis du ikke er medlem af en fagforening, men overvejer at blive medlem, kan du se her, hvilke brancher vi optager i vores Landssammenslutninger.

Meld dig ind i dag og få adgang til alle fordelene. Du kan fx få hjælp til din faglige sag. Du kan få hjælp af en socialrådgiver. Du kan også få tjekket ansættelseskontrakter og lønsedler og meget mere, hvis du melder dig ind i en af vores Landssammenslutninger.

Hvis du melder dig ind i a-kassen, kan du også få hjælp til ansøgninger, CV, karriererådgivning, juridisk hjælp og meget mere.

Vores a-kasse er Min A-kasse

Hvis du er i arbejde som almindelig lønmodtager, er der god fornuft i at melde sig ind i a-kassen. Dagpengesystemet fungerer som en forsikring, hvis du skulle miste dit arbejde.

Der er – ligesom andre forsikringer – forskellige betingelser, der skal være opfyldt, før du kan få dagpenge, og dit arbejdsophør vil derfor blive vurderet ud fra din specifikke situation.

Det kan derfor godt betale sig at melde sig ind i a-kassen, så snart du får et arbejde, så du er sikret så hurtigt som muligt. Du skal være opmærksom på, at der er andre regler for ansættelse i støttet arbejde, fx løntilskudsjob.

Du kan læse mere om dagpenge og ledighed på Min A-kasses hjemmeside:

https://www.min-a-kasse.dk/ydelser-hvad-tilbyder-min-a-kasse og her:

Du kan også ringe til Min A-kasse på 7012 3782 eller skrive til minakasse@minakasse.dk.

Hvis du har spørgsmål omkring din kontingent og medlemskab, kan du også bruge mailadressen: sefmedlem@minakasse.dk

Hvis du har spørgsmål til en sag du er ved at få behandlet, til din situation som ledig, spørgsmål om efterløn, ferie osv. kan du også skrive til sef@minakasse.dk

Vigtige Nyheder

Gør en forskel for en flygtning og den danske model