Fagforening

Har du brug for hjælp?
Oplever du problemer på din arbejdsplads, har du altid Serviceforbundet i ryggen. Vi hjælper dig med de store og små problemer. Hvad enten det drejer sig om uoverensstemmelser med chefen, at du ikke får din løn, eller at din arbejdsgiver ikke overholder din kontrakt. Oplever du et problem på dit arbejde, er du aldrig alene. Vi har faglige rådgivere ansat, som kan hjælpe dig med de problemer, du kan opleve på din arbejdsplads. Har du et problem, kan du altid kontakte os. Vi sidder klar til at hjælpe dig.

Overenskomst

Vi har den holdning, at det skal være en god oplevelse at gå på arbejde. Når du får fri, skal du have en retfærdig betaling med hjem for det arbejde du har ydet. Vi kæmper dag og nat, for at du får et godt arbejdsliv, hvor du bliver lønnet bedst muligt. Derfor forhandler vi overenskomster for vores medlemmer. Vores overenskomster giver dig mere ferie, bedre løn og ordentlige arbejdsforhold.

Socialrådgivning

Kommer du ud for en ulykke på arbejdspladsen eller får du en sygdom på grund af arbejdsforholdene, kan du hente hjælp hos os. Vi ønsker, at du er bedst muligt stillet, hvis uheldet er ude. Derfor har vi et hold af socialrådgivere, som står klar til at hjælpe dig, hvis du får en arbejdsskade eller bliver ramt af sygdom.

Faglig rådgivning

Har du spørgsmål til din lønseddel, hvor meget ferie du har ret til, eller om du kan få løn under sygdom, så er vi de rette at spørge. Vi kan besvare alle disse spørgsmål og meget mere. Vi kender servicefagene bedre end nogen anden. Derfor kan du trygt spørge os til råds.

Juridisk hjælp

Kan din sag ikke løses gennem almindelig dialog, så stiller vi advokater til rådighed, som kan tage din sag til domstolene. Vi kæmper for vores medlemmers ret og er klar til at gå hele vejen for din sag.

Din trivsel er vigtig

Du skal have det godt på dit arbejde. Trives du ikke, er der altid hjælp at hente i Serviceforbundet. Vi uddanner arbejdsmiljø- og tillidsrepræsentanter, som er med til at sikre et godt arbejdsmiljø på din arbejdsplads. Har du lyst til at påtage dig mere ansvar overfor dine kolleger, så hjælper vi med de værktøjer, du får brug for.

Vigtige nyheder

Serviceforbundet vinder sag om chikane og truende adfærd

Serviceforbundet vinder på vegne af medlem af Dansk Frisør og Kosmetiker Forbund sag om chikane og truende adfærd på hendes elevplads.