Gratis onlinekursus - LinkedIn
På kurset om LinkedIn kan du lære ved hjælp af tekst, tests og video.
Foto: FH
17. juni 2020

Kom tættere på nyt job med LinkedIn

LinkedIn er en af de vigtigste indgange til nyt job. Er du ikke fortrolig med LinkedIn, kan du ganske gratis, og når det passer dig, lære at bruge LinkedIn ved hjælp af FH’s onlinekurser.

LinkedIn er et socialt medie, der fungerer som et professionelt netværk. Du kan som bruger oprette en profil med dine erfaringer og uddannelser. Du kan også få anbefalinger lagt ind og tilføje relevante forbindelser. Profilen bliver et virtuelt CV, som du kan bruge til at få kontakter, blandt andet i forbindelse med jobsøgning.

Kurset er bygget op af forskellige lektioner med tekst, video og test. Så du kan vælge det, der giver bedst mening for dig, og de kan tage nogle lektioner og springe andre over, hvis de ikke er så relevante. Du kan også gå til og fra i dit eget tempo, og du kan gå tilbage til noget, du vil have genopfrisket.

Mange andre kurser
Du kan også tage kurser i blandt andet Microsoft Office, Word, Excel, PowerPoint, Windows, sprog, projektledelse, andre sociale medier, kommasætning og it-sikkerhed.

Alle kurser er et gratis tilbud til dig, fordi du er medlem af en fagforening, der er en del af FH (Fagbevægelsens Hovedorganisation). Det hed tidligere LO.

Sådan tager du FH’s onlinekurser

1. Gå ind på hjemmesiden www.fh.onlinekurser.dk
  2. Vælg din fagforening
  3. Opret en profil
  4. Vælg dit første kursus

Det er gratis, og du kan tage kurset præcis, som du har lyst. Du kan afbryde når som helst og gå videre en anden dag. Du kan udvælge enkelte dele, og du kan gå tilbage til noget, du vil se på en ekstra gang. På nogle af kurserne er der også video.