På arbejdermuseet kan I lære, hvad et rabarberhjerte er.
På arbejdermuseet kan I lære, hvad et rabarberhjerte er. Foto: Arbejdermuseet
07. oktober 2020

Nu kan du prøve at være barn på Nørrebro for 100 år siden

Hvad skal du og din familie lave i efterårsferien? Måske en gratis tur til Arbejdermuseet. Ud over de mange spændende permanente aktiviteter, så byder museet på en udstilling, hvor I kan høre om og selv prøve at være barn på Nørrebro for 100 år siden.

I efterårsferien på Arbejdermuseet kan hele familien gå i fodsporene på arbejderbarnet Christian Christensen, som voksede op på Nørrebro i København for mere end 100 år siden.

’Rabarberlandet’, kaldte han det. Det var en barndom præget af fattigdom, sult og hårdt arbejde. Alligevel var der sammenhold – man hjalp altid dem, der havde mest brug for hjælp. På Nørrebro lærte man om solidaritet og fik rabarberhjerte.

I kan komme helt tæt på Christian Christensens liv på forskellige aktiviteter for store og små. I kan prøve at lave jeres eget legetøj eller arbejde som tobaksarbejder. Eller gå med på byvandring i det København, som var Christians hjemby, og få læst højt af hans barndomserindringer på museets loft, mens I drikker varm kakao. Eller I kan tage på skattejagt i museet og lære mere om, hvordan Christian udviklede sit Rabarberhjerte – samtidig med at I får trænet jeres eget.

Alle aktiviteter er gratis for børn – og entreen er jo gratis for dig som medlem.

Læs mere om programmet her

Sådan booker du gratis billet
Corona: Book/køb billet på forhånd til et bestemt tidspunkt, også når du kommer gratis ind. Så er du sikker på at få plads.

Du booker billet her

Du vælger kategorien ”Medlem af fagforbund med aftale”.