05. okt. 2021

Serviceforbundets kongres 2021 er skudt i gang

Serviceforbundets kongres den 5. og 6. oktober 2021 i Nyborg er nu skudt i gang med sang og faneindtog, mindeord og en hilsen til medlemmerne fra medlem af Europaparlamentet for Socialdemokratiet Marianne Vind.

Kongres
Billede til nyheden Serviceforbundets kongres 2021 er skudt i gang
De deltagende på Serviceforbundets kongres 5. og 6. oktober på Hotel Nyborg Strand starter dagens kongresarbejde med en fællessang.

Delegerede fra Serviceforbundets medlemmer har indfundet sig til kongressen 2021, hvor et tætpakket program venter dem. I dag – den 5. Oktober – og i morgen.

Dagen er traditionen tro startet med sang og faneindtog, og Serviceforbundets næstformand Finn Johnsen har budt velkommen.

Derefter fremsagde Serviceforbundets formand John Nielsen mindeord for de medlemmer, der er gået bort siden sidste kongres, og bad kongresdeltagerne rejse sig og holde et minuts stilhed i mindet om de 431 afdøde kollegaer og medlemmer.

- I kongresperioden har det været tungt at modtage budskabet om, at vi har mistet gode kammerater og venner, og vores tanker går først og fremmest til deres nærmeste efterladte, sagde han blandt andet.

Hilsen fra Europaparlamentet

Medlem af Europaparlamentet for Socialdemokratiet Marianne Vind og tidligere næstformand i HK/Privat sendte en videohilsen til forbundets medlemmer, idet hun ikke selv havde mulighed for at deltage.

Hun fortalte om sit arbejde i Europa-Parlamentet

- Mange af de kampe, I tager på jeres arbejdsplads, i jeres fagforening eller i jeres lokalområde er præcis de samme, jeg kæmper i Bruxelles og Strasbourg. Det er bl.a. kampen for et godt arbejdsmiljø. For selvom vi er kommet langt i Danmark og i Europa, så er der stadig meget at gøre, sagde Marianne Vind.