18. jan. 2022

Din fritidsulykkesforsikring dækker bedre, men koster det samme

I 2022 er din fritidsulykkesforsikring i Serviceforbundet forbedret med et højere beløb ved død eller invaliditet. Men du har stadig den samme lave medlemspris på 39 kroner om måneden.

Billede til nyheden Din fritidsulykkesforsikring dækker bedre, men koster det samme
Dækningerne er forhøjet, hvis du skulle komme ud for en ulykke i din fritid. Foto: Shutterstock

Som medlem af fagforeningen kan du få en billig fritidsulykkesforsikring med en god dækning. I 2022 er beløbene ved død eller invaliditet forhøjet, så du er endnu bedre dækket end før.

Sådan er du dækket
Forsikringssummen ved død som følge af ulykkestilfælde er 290.000 kroner.

Ved invaliditet er dækningen på 580.000 kroner ved 100 procent varigt mén.

Du får også dækket tandskader, blandt andet tyggeskader, som opstår i forbindelse med spisning og tygning. Der er desuden dækning for farlig sport. Du får dækket sportsgrene, der er defineret i forsikringsbetingelserne som farlig sport. Har du brug for psykologhjælp i forbindelse med alvorlige ulykkestilfælde, kan du få dækket op til 10 behandlinger hos en psykolog.

Har du fravalgt forsikringen?
Du er omfattet af fritidsulykkesforsikringen, hvis du ikke har fravalgt den. På din månedlige opkrævning til fagforeningen kan du se, om du betaler til fritidsulykkesforsikringen sammen med kontingentet til forbundet.

Er du kommet til at sige nej tak? Du kan stadig nå at blive dækket. Ring til os på telefon 70 15 04 00, så sørger vi for, at du også bliver dækket, hvis du kommer til skade.