28. feb. 2024

Serviceforbundet udpeger næstformand

Serviceforbundet har konstitueret John Hatting som næstformand.

Forbundet
Billede til nyheden Serviceforbundet udpeger næstformand
John Hatting er konstitueret som næstformand i Serviceforbundet.

Konstitueringen er frem til Serviceforbundets næste kongres i november 2025.

Serviceforbundets daglige ledelse består nu af forbundsformand John Nielsen, næstformand Finn Johnsen og konstitueret næstformand John Hatting.

”Vi er meget glade for at kunne konstituere John Hatting som næstformand. Han er en dygtig forhandler med et kæmpe netværk, og hans engagement vil være med til at styrke Serviceforbundet,” siger forbundsformand John Nielsen.

Om John Hatting
John Hatting har i mange år været formand for Kriminalforsorgsforeningen, som blev en del af Serviceforbundet i juni 2023.

Siden 1. september 2023 har John Hatting været ansat i Serviceforbundet som politisk chefkonsulent, og nu indtræder han på en vakant post som næstformand i Serviceforbundet.

John Hatting er 54 år og uddannet socialpædagog, stud.scient.soc., BA i European Social Work og Master of Public Administration.

John Hatting har gennem tiden varetaget en lang række tillidsposter. Han sidder i Centralorganisationen CO10's bestyrelse, er tidligere medlem af FH's hovedbestyrelse, har har også været næstformand i Bedre Psykiatri og Danske Patienter og derudover siddet i et utal af udvalg på Kriminalforsorgens og Justitsministeriets område.