08. mar. 2022

Serviceforbundet donerer 1 krone per medlem til Ukraine

Når vi oplever en uretfærdighed, som den, Ukraine møder lige nu, er det en del af fagbevægelsens værdigrundlag at hjælpe, mener formand for Serviceforbundet John Nielsen. Derfor donerer Serviceforbundet en krone per medlem.

Billede til nyheden Serviceforbundet donerer 1 krone per medlem til Ukraine
Vi har besluttet at sende penge afsted til ukrainerne for at hjælpe nu og her, siger Serviceforbundets formand. Grafik: Canva

Torsdag den 24. februar 2022 indledte Rusland et omfattende angreb på Ukraine, og siden da har der været voldsomme kampe. Det er kampe, som har enorme konsekvenser for den ukrainske befolkning, samtidig med at de bryder med folkeretten og er et voldsomt angreb på grundlæggende demokratiske værdier. Det mener vi hos Serviceforbundet, og derfor sender vi en krone per medlem til Ukraine via Dansk Folkehjælp.

- At se ukrainernes hverdag blive smadret er hjerteskærende, og det er på alle måder trist og helt ufatteligt, at Rusland ikke er kommet længere i synet på menneskerettigheder, respekt og kærlighed. Lige nu sidder vi ligesom så mange andre tilbage med følelsen af, at vi gerne vil hjælpe her og nu. Derfor har vi besluttet at sende penge afsted, siger formand for Serviceforbundet John Nielsen.

- I hele den civiliserede verden må vi stå sammen og sige, at denne aggressivitet finder vi os ikke i. Vi må bakke op om de ukrainske borgere, og det gør vi bedst ved at støtte nu og her.