24. nov. 2023

Kom til jul på Arbejdermuseet

Frem til 30. december 2023 kan du opleve den varme julestemning i arbejdernes ældste forsamlingsbygning midt i København.

Tilbud og rabatter
Billede til nyheden Kom til jul på Arbejdermuseet
Der er mange forskellige julerier på Arbejdermuseet.

Gå en tur i vores klassiske udstilling 1950’erne, der er blevet pyntet op til jul med husmoderens små midler.

Tag på skattejagt med de mindste hver dag, deltag i museets traditionelle juletræsfester, kom på juleomvisning eller tag et spil julebanko på udvalgte torsdage i en god sags tjeneste.

Der jules på Arbejdermuseet hver dag kl. 10-17 og kl. 10-20 hver torsdag.

Køb billet på forhånd og spar 10 % på entrébilletten

Det kan du opleve i julen

Jul i udstillingen 1950’erne – den hjemmelavede jul
I den 2-værelses lejlighed har den flittige husmor pyntet op til jul efter tidens dessiner. Oplev julen i en rationeringstid i den lille lejlighed og i butiksgaden på 1. sal i udstillingen 1950’erne

Juleskattejagt for de mindste
Bliver det mon jul hos Fru Hansen? Ønskerne er mange, og julen er dyr. Med lidt fantasi skal julestemningen nok komme i hus, men du må hjælpe Fru Hansen med at gå på juleindkøb i butiksgaden. Lanceres 1. december.

Sprællenisse-værksted
I sprællenisseværkstedet kan man sætte sig til rette og lave sin egen sprællefigur. Vi har allieret os med Forlaget Røde Seler og indkøbt Jørgen Clevins pædagogiske sprællejulemand. Værkstedet er i hverdagene at finde i festsalen, mens det i weekenden er i skolestuen.

Café & Øl-Halles populære julebord
Vores historiske restaurant byder naturligvis på det store julebord med alt, hvad hjertet kan begære. Klassisk smørrebrød i små anretninger, lune jule-favoritter som tarteletter, julesild, øko-flæskesteg og meget mere. Selvfølgelig er der også ris á la mande på bordet. Husk at reservere bord i god tid. Se mere på Øl-halles hjemmeside

Lækkerier i Kaffebaren
Nyd en varm kakao eller en kop kaffe med Rich’s i 50’er-Kaffebaren, og lad dig friste af julelækkerierne. Er du til honningkage eller små, sprøde julesmåkager? Eller hvad med en dejlig gløgg med lune æbleskiver? Få også en smagsprøve på fattigmandsmarcipan, som man lavede i 1950’erne, fordi der var rationering på mandler.

Gør dine juleindkøb i butikken
Julekalendere, kravlenisser, trommer til træet, julestjerner, kalenderlys, julegaver og legetøj til de mindste. Kom og gør et julefund i vores hyggelige butik.

Juletræsfester i festsalen🎄
Kom til de traditionsrige juletræsfester i den gamle fantastiske festsal. Vi skal synge julen ind, danse om det funklende træ, lytte til arbejderbørnenes julehistorier, spise godteposer, lave sanglege og klippe-klistre.

Søndage den 26. november, 3. og 10. december
Kl. 10.30-12.00 & 14.00-15.30