19. jun. 2024

Vind bogen om de 4 Preben-typer

Vi er som personer forskellige, og det er godt. Men nogle gange kan forskellighederne give anledning til brok og ufred på jobbet. Erhvervssociolog Rikke Østergaard har skrevet en ny bog ”Befri Preben… og få en fest på arbejdet igen.”

Billede til nyheden Vind bogen om de 4 Preben-typer
Du kan vinde bogen ”Befri Preben … og få en fest på arbejdet igen”.

Hvilken type Preben er du? Og hvilken type Preben er dine kolleger? Måske tænker du, at vi ikke skal sættes ind i kasser. Men det er heller ikke hensigten med Rikke Østergaards nye bog.

Bogens forklarende undertitel er: Et opgør med unødvendig stress, brok og alt det, der dræner vores energi i hverdagen.

Forfatteren taler om følelsesøkonomi. I bogen viser hun, hvordan vi med enkle greb kan minimere følelsesforurening, opleve mere motivation og glæde på arbejdspladsen og få større overskud.

Bogen er en fortsættelse af hendes tidligere bog: ”Vi havde en fest på arbejdet, men så kom Preben”. Den handlede blandt andet om, hvordan negative følelser kan smitte i flere led.

Med den nye bog går hun et spadestik dybere, men bogen kan læses og bruges uafhængigt af den første bog.

Læs mere om forfatteren og hendes bøger her

Sådan deltager du i konkurrencen om at vinde bogen

KONKURRENCEN ER SLUT

• Send en mail til kommunikation@forbundet.dk senest 2. juli 2024.
  • Skriv i emnefeltet: Bogkonkurrence
  • I mailen svarer du på spørgsmålet: Hvilket drengenavn bruges i bogens titel?
  • Skriv dit navn, din mailadresse og privatadresse.

Husk, at du skal være medlem af en af fagforeningerne under Serviceforbundet for at deltage i konkurrencen.

Vinderen får direkte besked.